Sivut

lauantai 25. syyskuuta 2010

Pohdintoja: Maansiirrosta


Syksyllä olo voi olla joskus nurinkurin. Voi jopa tuntua, että jotain itsessä kuolee lehtien mukana. Se, mikä meissä kuolee, voi olla myös jokin huono asia. Varmastikin jokaisessa on jotakin sellaista, jota ei voi laskea täydellisten ominaisuuksien joukkoon. Niistä huonoistahan joutaakin eroon; paitsi että se ei ole helppoa.

Kuva on Penttilän sahan alueelta, josta ruopataan pois pilaantunutta maa-ainesta, jotta sille voitaisiin rakentaa turvallisesti asuinrakennuksia. Monesti meissä itsessämmekin on pilaantunutta maata, jolle ei voida rakentaa turvallisesti, koska se on niin epätäydellistä. Jos ja kun minä olen pilaantunutta maata, en voi itse laittaa itseäni kuntoon. Tarvitsen jonkun, jolla on kunnon maansiirtokalusto ja hyvä suunnitelma, jossa logistiikka yms. toimivat kunnolla. Minä kun en näistä ymmärrä. Jeesus on se yli-insinööri, joka hoitaa asian hyvin. Minun ei siis omassa voimassani tarvitse mennä caterpillarin - tai mitä näitä nyt on - rattiin.

Hankala juttu, mutta jos meillä on TAHTO seurata Jeesusta, hän auttaa meitä näissä mahdottomilta tuntuvissakin maansiirtohommissa.

5 kommenttia:

  1. Kun sinä vietit kerta viikon ilman tietokonetta niin haastan sinut viettämään viikonlopun ilman puhelinta. Nimim. "minä Helsingissä, puhelin Kuopiossa"... Sattui pieni unohdus tuossa pakatessa :)

    VastaaPoista
  2. Hei Satu! Löysin tämmöisen Mummo-sarjiksen ja se oli niin sympaattinen, että olisin voinut kuvitella vaikka sinun olleen sen takana! :)

    mummo.sarjakuvablogit.com/

    VastaaPoista
  3. Oijoi, Silppu pisti pahan! Tartun haasteeseen, eli ensi viikonloppuna minua ei sitten tavoita puhelimitse :D

    Josu, se blogi on yli-ihana, olen aktiivinen seuraaja ;) Tippa linssissä välillä sympatiseeraan mummelia ja pallomaista kissaa. Oi joi. Ammattitaitoista jälkeä, olen imarreltu jos se toi minut mieleen edes vähimmissä määrin.

    VastaaPoista
  4. Hei, ei puhelinlakkoja! Se on aina yks katastrofi, jos joku ei heti vastaa! Ja sitten jos ite joskus sen jättää johonkin, on oltava fb:ssa koko ajan, ettei joku huolestu.. ;) Varmasti huomaatte, että miun pitäis tarttua tohon lakkoon.. :) Oon miettiny jo usein, että minä jos joku tarvitsisi etäisyyttä puhelimeen. Mutten tähän vieläkään tartu. Ei, en.

    VastaaPoista
  5. Hille, heitä se hupelin jorpakkoon pariksi päiväksi :D katsotaan, mitä tapahtuu!

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on ilo :)