Sivut

tiistai 26. lokakuuta 2010

Pohdintoja: Elämänlangat


Minulla on näköjään aika paljon lankoja! Ihan kiva juttu, koska niitä voi käyttää toisten iloksi esimerkiksi itsetehtyjen lapasien muodossa. Syksyn eka lapaspari lähtee silmukkakierroksille tänään.


Peruskoulun käsitöissä olin tosi huono, ei mennyt puupäähän neulontaohjeet. Lukiossa jokin päässäni naksahti ja homma loksahti ns. kohdilleen. Olin köyhä (enkä edelleenkään rikas), joten neulomishimossani purin kaiken löytämäni ja poimin kaikki langanpätkät talteen - teen niin nykyisinkin, mutta purkamisen jätän hamstereille. He tekevät epäonnistuineista neuloksista ihan omaa sisustusdesignea.


Olen hamstrannut lankoja kirppareilta, erikoisliikkeistä pitkin mualimmoo, sekä ihanilta kavereilta, joista eräs kiikutti minulle keränjämiä toiselta puolen Suomea ja toinen taas antoi minulle ns. kymmenykset itse ostamistaan keristä.


Kaiken kaikkiaan kyse on siitä, että kaikki "elämäni langat" ovat Jumalan kädessä. Minne menenkin, missä olenkin, missä tunne- tai rahatilanteessa tahansa, Hän on minun kanssani. Tuntee minut paremmin kuin kukaan (tai minä itsekään) ja rakastaa minua siitä huolimatta enemmän kuin kukaan koskaan voi. Sama Jumala haluaa olla myös sinun elämässäsi, rakastaa sinut ehjäksi ja lopulta ottaa sinut luokseen taivaaseen asumaan. Ehkä siellä saa neuloakin, eikä karkaa silmukka miloinkaan :D

5 kommenttia:

  1. Kivat kuvat, oma lankahamstraamisenikin näyttää ihan aloittelijan hommalta sinun keriin verrattuna :) Minun langat on kyllä ängetty laatikoihin hyyyvin tiiviisti. Ja itse asiassa eilen katselin yhtä laatikkoa ja mietin pitääkö sekin sisällään lankoja... Täytyy joskus tarkistaa :) mutta ei vielä.

    VastaaPoista
  2. Ajatuskin langoista syyyyhyttää kudinsormia, etenkin noin herkullisen väriset! En oo paljoa ehtinyt tekemään tuolta yhdeltä apurilta, tai sen kanssa se ei ole edes mahdollista. Kaulurin tein juuri ihanasta alpakkalangasta hälle, mutta voi kun olisi edes vähän aikaa muutakin tehdä!

    VastaaPoista
  3. Oivoi mikä juttu, ihanan paljon ihania lankoja, ja elämänlangat ovat varsinkin ihana. Minullakin on hirmuinen neulontabuumi iskenyt. Syksyn eka lapaspari on jo tehty, nyt on pipo menossa ja sit kai lähtee seuraava lapaspari, ehkä, jos tää buumi vaan kestää :D

    VastaaPoista
  4. Vaikka et huomaisi enää kommenttia näin vanhaan postaukseen, niin minusta Jumala on myös pitänyt huolta, lankahullustaan, että olen löytänyt lankoja Las Palmasista, Nairobista, jne Norjasta tietenkin ja nyt New Yorkista kirpparilta. Olen aina ilahtunut suuresti ja nauranut Jumalan huumorintajulla. Se on ollut minulle kuin punainen kreppipaperi ladun varrella, niinkuin oli ennen, kun olin hiihtokilpailussa: "olet oikealla tiellä".
    Sinä, Satu olet niin taitava! Olen aina sanonut, miten Jumala teki meidät kuvansa kaltaisiksi, luojiksi ja sinä ole mitä parhain ja vielä uskot Jumalaan!

    VastaaPoista
  5. Hei, kiva saada kommentteja vanhoihinkin postauksiin, niistä tulee ilmoitus mailiini. Hiihtokilpailuissa olin siellä häntäpäässä ja välillä viimeinenkin, mutta onneksi oli ne kreppipaperit :D

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on ilo :)