Sivut

maanantai 24. tammikuuta 2011

Kortti poikavauvalle


Ysätävälleni syntyi perjantaina poikavauva. En muista vielä nähneeni siniseen tai vaaleanpunaiseen värimaailmaan sijoittuvaa vauvaonnittelukorttia, joka olisi miellyttänyt omaa silmääni täysin. Vauvan äiti pitää ruskeasta, joten rakensin kortin väriin sopivaksi. Minulla on myös iso kasa vanhoja kiiltokuvia, joita löysin kotitaloni pölyisistä varastoista. Varsinaisia aarteita! Askarteluvinkkinä: sydämen sisällä oleva kuva on leikattu vanhasta Marjatta Wendelinin kalenterista. Nostalginen kiiltokuva ei ole sen kanssa ristiriidassa ja näyttää siltä, kuin vauva nukkuisi kirsikkapuun alla. Kortin sisälle liimasin tavallisen valkoisen kopiopaperin, jonka reunat viimeistelin kuviosaksilla, siitä kiva pitsireuna.

Kortin sisälle kirjoitin perusonnittelujen lisäksi seuraavan Psalmitekstin:

Sinä olet luonut minut sisintäni myöten,
äitini kohdussa olet minut punonut.
Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä.
Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen.
(Ps. 139: 13 - 14)


J.K. Tämä teksti koskee jokaista meistä, Jumala ei tunne termiä "vahinko". Hän on tehnyt jokaisen meistä huolella, ja tuntee ihan oikeasti meidät sisimpäämme myöten.

1 kommentti:

  1. Aivan ihania. Olen muuten aina pitänyt tuosta raamatunpaikasta! Maria

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on ilo :)